תסמונת הכלה בבוקר שאחרי

את תסמונת ה"כלה בבוקר שאחרי" אני מכירה אצל הרבה בעלי עסקים.

כלה ממוצעת מתכננת ומתכוננת לחתונתה במשך חודשים עד שנה ואף יותר. ערב החתונה נמשך שעות ספורות והוא השיא הנכסף. בבוקר שלמחרת מתעוררות כלות רבות בדכדוך לא נורמלי.

"זהו, נגמר?"

התסמונת לא מתעוררת אם יש תיאום ציפיות בסיסי.

אם מבינים שחתונה זה שלב בחיים זוגיים ארוכים ומספקים, אז כל הציפיות וההשקעה מתחלקת אחרת.

אם אני מבינה שאני רוצה גם דירה, גם נופשים נוספים מעבר לירח הדבש, שאני רוצה לשנות הבית עם כל ילד שנולד ועוד ועוד, ההתייחסות לחתונה תהיה שונה. אני אחלק את הציפיות, התכנונים, החלומות וההשקעה על פני שנים רבות בראשי ואתייחס לחיים בהתאם.

כך גם בעלי עסקים; ישנם המתנהגים ככלות המשקיעות את כולן באירוע בודד שנמשך פחות מיום, כלומר מאמצי שיווק אדירים בשביל שטף לקוחות שיגיע פתאום, ביום אחד. מנגד ישנם בעלי עסקים שמבינים שעסק והשיווק המתלווה אליו, הוא לכל תקופת חיי העסק.

שיווק הוא מאמץ בלתי נגמר, לפני שיש זרם לקוחות קבוע וגם בזמן שיש שטף לקוחות קבוע.

תמיד עוסקים במלאכת השיווק.

ועם הבנה שכזו, פשוט יותר לצאת לדרכו הארוכה של כל בעל עסק.