פסקת ה"אודות"
אז איך מתחילים לכתוב על עצמנו? או מה היינו רוצים שאנשים ידעו על העסק?

יש עצמאים שכותבים את פסקת ה"אודות" המהותית בקלות, והיא תהיה מדויקת, ותניב את ההמרות הרצויות.
הרוב פחות יצליחו, כי צריך לקיים תהליך מחשבה שאנחנו לא רגילים לו.
יש כמה שאלות מנחות שיכולות לעזור לנו בכתיבת פסקת ה"אודות" שלנו:
- מי הקהל שאליו אנחנו מדברים? למה הוא בא לקנות מאיתנו? מי הוא? מה הוא אוהב? היכן הוא מסתובב? מה מעסיק אותו?
ואז השאלה "מה תספרו לאדם הזה כשתפגשו אותו?" תעזור בכתיבה.
- איך הקהל מדבר, איך את מדברת (מושגים, לינגו) ואיך שניהם יתחברו?
אם לפעמים אנחנו, בעלי העסק, מתנסחים במושגים מקצועיים מבלי לשים לב, וזה יוצר ריחוק מהקהל שלנו, שלא תמיד מכיר את המושגים הללו, אז צריך לחשוב על מיעוט בשימוש במושגים הללו.
הרבה פעמים אני יושבת עם בעל העסק ושואלת אותו על חייו, על למה הגיע לעסק הזה, מה הוא מרגיש כשהוא עושה מה שהוא עושה ואז קל יותר לכתוב. הקהל מתחבר טוב יותר.
- כשהקהל יקרא את פסקת ה"אודות" איך הוא ירגיש? מה חשוב שהוא ירגיש?
אם נניח נכתוב פסקה בשפה 'חמימה' ונגישה, זה יתן הרגשה של "תיכנסו, תיכנסו, איזה יופי שבאתם". אם נכתוב בשפה גבוהה, נשדר יוקרה וסמכותיות, ואם זו הייתה המטרה, שכך הקהל ירגיש, אז נכתוב כך.
- ולבסוף, מה תרצו שהקהל יעשה בסוף קריאת ה"אודות"?
כתיבה מודעת ומבוססת לוקחת את הקורא למסע קטן, מחברת אותו לרגשות וצרכים, למאווים ותובנות, ואז אם הוא מרגיש שהתחבר, סביר להניח שיעשה מה שנציע לו: רישום לאתר, הזמנת שירות, קניית מוצר, כתיבת משוב ועוד.